Söndag - tävling!

Ja idag var det tävling. Startade en klass som var på em så slapp gå upp sådär hiskligt tidigt, skönt. Kom iväg och fram i tid så hann rida fram riktigt ordentligt, dock på en parkering. Red på vanligt tredelat för första gången på tävling och framhoppningen var HEMSK. Fy för stark het häst. Hon t om lufthoppade när jag skrittade. Var helt galen mot hindren, lufthoppade sig hela vägen fram och var allmänt övertaggad, har inte tävlat på evigheter och ridhuset var proppat med hästar. Iaf, hann hoppa 1an och 2an och känna att nåt var inte riktigt ok, i svängen mot 3an gör hon ett lufthopp och när jag gör min förhållning dör hela hästen ihop. All framåtbjudning dog av och hästen nitar. Barbie nitar ALDRIG. Såvida det inte finns ett vatten på banan, och vad fanns 5 galoppsprång rakt bakom hinder nr 3? Jo, vatten. Vände runt och kände direkt att all bjudning var som bortblåst och det fanns inte en chans att jag skulle få över henne. Tänk att hon fortfarande håller på och fjollar med det här, hästen är 12 år nu! Och den här gången var det inte ens ett riktigt vatten, utan en vattenmatta men de hade två runda vatten mattor vid sidan av hindret också så det var väl lite för mycket matta för fröken. Har alltid haft problem med vatten med Barbie, har det funnits på banan har hon inte hoppat ett enda hinder. Hon brukar ställa sig i ett hörn och sparka bakut tills vi utesluts. Brukar därför inte åka till de ställen jag vet att vatten finns, är ingen idé. Men vattenmatta?

Nej är bara att ta nya tag, struntade i att rida med spö denna gång då hon ju var så het på framhoppningen, kändes inte nödvändigt. Men det var det tydligen. Har aldrig haft problem med vattenmatta på tävling men då har jag alltid haft spö också. Sen blir det vattenmatta varje dag nu framöver för surpuppan, även om jag vet att det aldrig är nå problem hemma.... Suck!


Prinsessan fick idag gå i skritten, sedan bestämde jag mig för att testa rida barbacka på henne. Hade aldrig gjort det tidigare (pga att hon gillar leka rodeokuse) så kände att det var dags:P Gick faktiskt super! Brallade och sparkade bakut nångång i galoppen annars skötte hon sig utmärkt, tror hon uppskattade att slippa sadeln:)




Nej fy nu ska jag sova! Godnatt på er








Barbie gör ett lufthopp, i köping för några år sedan... Hennes grej det där :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0