Tisdag.

Idag red vi ut på pållarna, jag och mamma. Mamma red på Babsan Och jag Tintin. (Henne får jag alltid för mig själv.. He he) Vi red iväg en sväng på grusvägen och sedan ville vi rida in i skogen, men där är första biten av vägen man måsta rida på först spärrad av en vägbom som jag i vanliga fall alltid brukar hoppa men nu var ju mamma med och hon var inge pigg på det.. Så istället så skulle vi gå på sidan, mellan vägbommen och hagstaket. Men där var gegga och Tintin HATAR gegga (duktig hest) så hon vägra. Ville ej riska mitt ben mot vägbommen genom att tvinga henne så mamma fick fint låta mig hoppa:P Vägbommen ligger nog på en ca 1.10 men Tintin hoppade säkert minst 1.30. Verkligen alltså, skitflott språng. Mamma sa att hon borde ha filmat. Vilket jag höll med om för den filmen kunde ha blivit intressant vilket som. När man hoppar fasta saker som vägbommar kan det ju bara gå på två sätt, bra eller åt helvete. Filmen hade alltså haft värde vilket som:P

Har börjat tagit med Zita ut på ridturerna nu också vilket har gått jättebra. Förutom att hon fått för sig att hon ska springa typ precis brevid Tintins baktassar hela tiden vilket kusen inte alls är särskilt förtjust i..  Så hon skickar efter hundfan typ precis hela tiden. Så alltså måste jag både sitta och skrika åt hunden OCH försöka klamra mig fast på min sprattlande häst... INTE kul. + att ridningen blir ju sisådär. Jäkla byracka

Men men så länge hunden får behålla skallen så ska vi väl lyckas lära henne att akta sig för hovarna..



Imorn tänkte jag och min kära Carolina hoppa lite hinder igen, håll tummarna att vi får fint väder!



Tintin & Hundskrälle! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0