Måndag...

Idag ställde jag och Emma fram lite blockhinder att studsa över:) Hade en linje där vi kunde variera galoppsprång, 5,7,6,5,8,5,9 osv... Sedan två block på volt och sen så man kunde rida som en 8 på ett annat. Barbie var riktigt trevlig och lydig, hon är bra på sånna här övningar:) Dock sitter det fast lite mer i vänstervarvet... Men var ändå väldigt nöjd med ponnin:)


Tintin är inte alls lika vältrimmad... Gör lite fel när jag rider Babsan först haha... Tintin blir ännu mera omjuk då... Hon har svårt för att länga sig och sedan ta tillbaka (orkar inte) och sen hoppar hon alldeles för högt över småhindren. Blir orytmiskt och väldigt svårt ... Kämpade iaf på bra och blev väldigt trött (och då får hon ännu jobbigare att korta sig...) Det här måste vi träna mer på, och ofta!! Tintin ligger ju liiiite efter i skolningen...


Trampade på en spik gjorde jag idag också. Ej att rekommendera, aj... Gick rakt genom sulan på skon och sedan in ca 1 cm i foten:( Diggade Emmas kommentar, hon kom precis efter, "Va? Har du trampat på en spik?? Varför gråter du inte!?" Haha ... Man är väl ingen mes heller;)


Sedan var det även så kul att mamma kom med att jag var tvungen att klippa Bw idag fall jag ville ha det gjort innan tävlingen i helgen (hon måste ha lugnande) och då mamma kom med detta kl 8 och jag hade bägge kvar att rida kom vi inte igång med maskinen fören efter 10... Gick bra till en början, sen tuggade maskinen ihop sig och ville knappt klippa. Tog ett år att klippa en ruta på 10 cm..... Det förbannade medlet hann gå ur och hästen lessnade ihop totalt. Vi hade slagsmål på gången... Eller hon hade, jag försökte bara försvara mig. Åsnan sparkade efter mig, både med fram och bak, högg efter mig och försökte mosa in mig i väggen. Hästar är snälla djur ibland... Försökte förklara för henne att det är faktiskt tack vare mig att hon får någon mat överhuvetaget och att jag faktiskt inte ville göra henne illa. Hon verkade inte fatta. Fick klippa så mycket jag kunde i farten innan maskinen packade ihop och jag fick ge upp :( Lite kvar som jag måste försöka fixa imorn, tjoho...


Aja, nu ska jag sova. Godnatt




Odjur.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0