Vecka 1

Började med att på självaste nyårsafton ta vilddjuret på lina för att se om den rörde sig ok. (La sig i transporten på väg hem från sista tävlingen förra året, skada sig rätt duktigt..) Tintin var mkt sprallig men såg förövrigt fräsch ut. Bestämde mig för att sätta igång henne! :)


Lördag; Dagen efter nyår, trots att jag "bara" hade jobbat nyår samt nyårsdagen lät jag henne vila..


Söndag; Emma skötte Tintin = Vila


Måndag; Lät henne gå i skritten ca 30 min innan jag hoppade upp i ridhuset. Var väldigt pigg och sprallig, bockade t om i trav.. (Började redan i skritt med skolor ovan marken) Bockade runt i ca 20 min innan jag skrittade av henne.


Tisdag; Samma som igår, skritten ca 30 min sen ridhuset. Ville inte alls jobba i skritten så lät den börja trava ganska snart. Var väldigt "tryckig" (svarade inte framåt) så tänkte istället galoppera runt fyrkanten för att få upp framåtbjudningen men Tintin vart då istället en rodeohäst... Betedde sig som ett pucko. Haha. Fick sluta ganska snart då hon vart lite svettig under sadelgjorden vilket hon inte riktigt klarar.. Suck.


Onsdag; Skritten 30 min sen försökte jag rida lite i djupsnön i paddocken. Hade satt på hackamoret vilket jag fick ångra då hon åter igen var sitt vilda jag.. Gjorde hela registret av rodeokuse-manualen och var allmänt pissjobbig. Kunde inte förstå hur hon ens orkade i all snö. Iaf så galopperade+ travade vi några varv innan vi gav oss. Var lite läskigt när den for omkring i luften och sedan landade med styltor i fossingarna... = Halkade omkring.


Torsdag; Tintin fick sig en vilodag:)


Fredag; Fick gå i skritten först ca en kvart sen spände jag in henne med longen och lät henne gå en kvart till. Sedan tog jag med den ut till paddocken där hon i första varvet var väldigt pigg, ville helst galoppera och studsade runt lite. Efter ca 5 min (jobbigt i djupsnö) bytte vi varv men då verkade Tintin ganska trött, snubblade och orkade inte riktigt hålla ihop kroppen (jag stannade för att slå ur styltor, men hon hade inga..) så kändes dumt att nöta så vi gav oss efter bara några minuter. Gick med den en stund på parkeringen efteråt.
Nu är vi ifatt detta år iaf! :)



Trött på julen nu... Bleh

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0