Dagen Torsdag

Idag vart det en heldag i stallet - inte helt fel faktiskt! :) Åkte ut rätt tidigt för att få hjälp med knoppningen av sötishästen, Carro är guld! ;) Red en liten stund på banan på buset, barbacka, bara för att kolla läget. Läget var väldigt piggt och det blåste så var inte allt för kul att sitta på den där fyrbenta idag... Hoppade av innan den obligatoriska avkastningen kom:P


Barbie var mycket bättre idag, lät henne gå i skritten en lång stund innan jag bestämde mig för att hoppa upp och känna lite på henne. Pga min mjukisklädsel blev det barbacka även på henne. Kan väl kalla detta för min balanstränings-vecka eller något:P Hon kändes iaf fin, red i ridhuset vilket hon inte tyckte var höjdans men annars jobbade hon på bra. Blir nog kanske tävling på söndag trots allt! (Håller tummarna) :) Fick gå i skritten en stund efter ridningen också.


Imorn är det dags för Tintins första tävling på över ett år(!) ska bli mycket spännande att se hur hon uppför sig.. Var ju inte allt för rolig att handskas med på bortaplan förut... Ska bara hoppa en 1m är tanken, ser det som en träning. Kul ska det bli vart fall! :)


Nej ska upp 6 så dags att sova.. Godnatt!







Sötisen!! :)

Kommentarer
Postat av: Emma

Besök gärna min blogg :)

2010-05-02 @ 21:51:19
URL: http://emmapalmqvist.blogg.se/
Postat av: Fästmön

naaaaw så fen! det var bärgis knopparna som gjorde att hon blev nollad ;)

2010-05-03 @ 00:08:12
URL: http://tinkas.blogg.se/
Postat av: Master

Min mööööö.... Antagligen! (därför förstår du att det blir att stanna hemma och knoppa i helgen?? ) :P Wiiiieee

2010-05-04 @ 01:40:41
URL: http://ohbecks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0