Onsdag!

Idag vart en lång dag, väldigt lång dag.. Stack ut till stallet vid en halv 2 för att hinna hoppa inne innan alla andra skulle komma och vilja rida, det förbannade vädret förstörde ju våran hoppa bana ute-plan.. Men men, nu fick vi tak över huvudet iaf. Vi ställde fram ett 3 studs och ett vågplank med vattenmatta samt ett till enkelhinder. Hanns inte göras nåt jätteordentligt då vi som sagt hade tidspress.. Red på Tintin först och hon var bråkig idag igen, inte riktigt som i söndags då hon stod emot mer men hon fladdrade runt i luften och ville inte lyssna riktigt. Själva hoppningen över hinder gick som det alltid gör med Tintin - det gick jättebra. Men därimellan... Hästusling. I söndags funderade jag ju på om det berodde på bettet, prövade gagset då hon gick väldigt fint på det förra våren. Hon blir ju lätt lite stark i hoppningen, Tintin kan själv! Men idag red jag på det vanliga tredelade igen och det var ingen större skillnad.. Men men, var ju ingen katastrof och vi avslutade med att hoppa två språng på ca 1.20. :)

Efter Tintin red jag Babsan, men hon ska tävla på söndag så red bara lydnadsgrejer. Ställde två block med ca 20 m emellan och varierade antal galoppsprång, först 6 sen 8, 7, 5 osv.. Hon är väldigt duktig på sånt! Sen red jag över studsen och sean lite svänga snabbt efter hindret samt svänga snävt på hinder. Allt i samma tempo med rytm och balans. Gick kanon! Red ganska länge och avslutade med att trimma runt en del.. Duktig och nöjd häst! (Och nöjd ryttare)


Kom hem tio(!) efter att ha gjort allt annat som skulle göras. + att jag städade lite bland mina prylar och rensade bort lite saker. Avslutade sedan med att rida Karins unghäst Otis, en jättefin fullblodskorsning. Gick bra men han kändes lite trött så jag fick jobba lite, och jag var också bra trött vid det laget.. Men det var kul! :)



Min kära fästmö Carolina filmade när jag red Tintin och Barbie men hon har hunnit hoppat i sängen misstänker jag så får lägga upp dom imorgon eller nåt. :)



 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0