Söndag. Tävling Enköping!

Ja idag var det tävling. Började med att försova mig så ringde tävlingsplatsen för att kolla hur bråttom vi hade och det visade sig att vi inte hade nå bråttom alls.... Dom var något långsamma och hade gjort 17 starter på 1 timme och 10 min. Var en 90 klass med omstart, halleluja... Carro min ambitösa vän och för dagen både chafför och hästgroom var redan i stallet och hade hunnit knoppa odjuret.. Var att ställa ut i sjukhage och sätta sig i köket och bubbla efter att ha gjort övriga stallsysslor, första klassen skulle ta NÅGRA timmar, inte 2 som jag och mamma hade trott...


Iaf, lastningen gick mycket bra, Tintin gick in så gott som direkt. Vi rullade dit utan större problem, vi trodde vi körde fel men körde hela tiden rätt. Gpsn låg i Carros bil, bra ställe att ligga på tycker jag... (Carro och jag hittar inte ens i våran egen ficka) Kom fram helt lagom. Enda var att otäckingen sparkade som en galning varje gång vi stoppade nånstans...

Sedan var hästen allmänt odräglig, jobbig på backen och hemsk att sitta på. Slet och drog i mig, sprang i sidled och var förvirrad och okoncentrerad. Rida på räcket var en utmaning, hästen skulle inte åt det hållet (var ifrån alla andra) och bytte galopp och hade sig. Gaah. Väl inne på banan körde vi samma stil, petade första hindret pga ingen koncentration över huvetaget, sedan sprang hon i sidled i alla svängar, slet och drog i tyglarna, skulle åt alla andra håll än dit jag ville. I dessa lägen är det ingen idé att bråka, utan man får försöka rida framåt, lätta på tygeln och försöka pricka hindren.... Rev ytterligare ett hinder, insprånget i kombinationen. Tintin såg det inte fören det var alldeles framför tassarna. Hon kollade efter snygga pojkar hon... Resultatet blev alltså 8 fel. Kan tillägga också att underlaget var katastrof, hade ridit ca 300 ekipage och det var inte sladdat en gång.. Potatisåker.

Orsaken till Tintins uppförande var alltå att hon var brunstig, märkte det redan i Torsdags när hon stod på gången och pussade på Zebs huvve samtidigt som hon stod och pissade.... Hela släpet behövde en helrenovering efter att hon hade åkt, var kiss och kladd precis överallt. Jag och Carro fick ta slangen och spola släpet..... Jäkla pissmyra till häst :/


Aja, blir att skippa tävling under brunster. Inge kul att tävla på och hon både sparkar sönder släpet samt snuskar ner det....


Kom iaf hem och red då Babsan en stund på banan, mest bara för att den skulle få rört på sig. Vi avslutade med att skritta ut en sväng med jycken i släptåg. (och Carro;))


Tusen tack till Carro för denna dag!!!! Guld värd är hon!!!! PUSS PÅ DIG ;)



Kom hem typ 10 igen. Var lagom muck i skallen då.. Rätt kul på morgonen, stallägaren Lasse sa till mig och Carro "Ni två är ju alltid här, har ni så kul?". Haha... Ja vi har väl det:P






Ser ni den kåta blicken? ;) haha







Sååå häääär glad var Carro hela dagen! ;)


Kommentarer
Postat av: Fästmön

asså fy fan va porrigt!!! bästa tävlingsgroomen ever lr va säger du tintin! ingen som fixar å trixar så bra =)

2010-05-19 @ 01:37:31
URL: http://tinkas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0