Tävling Askersund, Söndag!

Upp halv 7, lattjolajbanlåda.. Kom iaf fram i tid och vädret var askalas hela dagen! :)

1.20; Babsan var minst sagt överkokt, het som satan... Gick riktigt bra i början, om man räknar bort alla lufthoppen mellan hindrena osv.... Haha. Trillade tillslut 3 på slutet, inte helt otippat med tanke på hur kokt hon var men vi har inte haft 12 fel i 1.20 sedan Barbie var 5... Så var ej helt nöjd. Var en A:oa och jag hade en av de absolut snabbaste tiderna, gud vad märkligt...

Men banbyggaren hade nog prestationsångest. 10 hinder, 13 språng. Varav en 3 kombination och en vanlig. Allt var maxad så mkt som de fick osv... Riktigt mkt fel i klassen, 6 felfria av 45 starter. Inte godkänt om du frågar mig...


1.30; Ja redan när jag gått banan ville jag kasta in handuken. Jävla banbyggare! 11 hinder, 14 språng. 7 i omhoppningen... Började med ett maxat räcke. Sedan var allt så högt och brett som det bara fick. Var en linje paralelloxer 4 språng 3 kombination, alla med 1 språng emellan... Var sedan uppvändningar på paralloxrar på bara 3 galoppsprång. Ytterligare en kombination, sista hindret ett maxat räcke på flata skållor och vattenmatta... Hela banan var fan katastrof. Stackars Stina som skulle debutera sin häst vart fan helt skärrad... Skit-bana.

Och Babsan var fruktansvärd på framhoppningen, kastade sig mot hindren som skjuten ur en kanon och varvade med sina underbara lufthopp.. Jag hade noll att säga till om. Rev oxern så bommarna flög ock hoppade av på räcket ett galoppsrång för tidigt, landade med magen på bommen ... Mamma ville nästan inte låta mig rida otäckingen. Iaf, väl inne på banan skärpte kusen upp sig och det gick riktigt bra! Hoppade som fan och såg sig för, lyssnade och jaa... Duktig! Vart nöjd med min egen ridning också, jag ansträngde mig kan jag säga! Petade tillslut nästsista hindret, kom lite för nära då hon hade lite för bråttom igen. 4 fel och första utanför placering. Nöjd endå! Var helt klart en av de absolut svåraste 1.30 jag ridit.  

Babsan kan!


Väl hemma red jag ut på Tintin med Maria och Curiosa. Red bort till volvo och sedan ett varv på travslingan. Hästen skötte sig bra, dock något lack på hundfan som sprang vid tassarna och bjäffsade igen.. (Även om hon nästan slutat upp med det nu) Tintin lyckades faktiskt träffa hunden i en bakutspark, då vart jag lite orolig... Men som tur var blev hunden bara lite lerig...


Nej, sista inlägget nu!


Bilder från tävlingen! :)















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0